Перелік зібрань
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Перелік зібрань by Author "І. Проценко"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Перкусійний ансамбль у творчості композиторів ХХ століття: жанрово-стильові особливості (на прикладі Токати К. Чавеса та «Тернового вінця» Д. Масланки)(0023-12) І. ПроценкоМагістерська робота І. Проценка «Перкусійний ансамбль у творчості композиторів ХХ століття: жанрово-стильові особливості (на прикладі Токати К. Чавеса та «Тернового вінця» Д. Масланки)» присвячена дослідженню еволюції перкусійного ансамблю як самостійного явища у музичній культурі ХХ століття. У роботі проаналізовано зміну ролі ударних інструментів в оркестровій музиці, зростання їхньої виразності та розширення функцій, що призвело до становлення мультиперкусії та появи перкусійних ансамблів. Особливу увагу приділено творчості Карлоса Чавеса та Девіда Масланки, чиї твори є знаковими у розвитку цього жанру. В роботі досліджується Токата К. Чавеса та «Терновий вінець» Д. Масланки з погляду їхнього жанро-стильового статусу, інструментального складу, тембрових рішень та структурної організації, а також визначається їхнє місце у сучасному концертному репертуарі. Отримані результати можуть бути використані у виконавській та педагогічній практиці, а також сприяти популяризації перкусійного ансамблю серед молодих музикантів. Ключові слова: перкусійний ансамбль, ударні інструменти, Токата, Карлос Чавес, «Терновий вінець», Девід Масланка, темброва палітра, сучасна музика для ударних, жанр, стиль. The Master’s Thesis by I. Protsenko, “The Percussion Ensemble in the Works of 20th-Century Composers: Genre and Stylistic Characteristics (A Case Study of Carlos Chávez’s Toccata and David Maslanka’s Crown of Thorns)”, is dedicated to the study of the evolution of the percussion ensemble as an independent phenomenon in 20th-century musical culture. The research analyzes the transformation of the role of percussion instruments in orchestral music, their increasing expressivity, and functional expansion, which ultimately led to the development of multipercussion and the establishment of percussion ensembles as a distinct genre. Particular attention is given to the works of Carlos Chávez and David Maslanka, whose compositions are considered pivotal in shaping this genre. The study explores Chávez’s Toccata and Maslanka’s Crown of Thorns from the perspective of their genre-stylistic status, instrumentation, timbral solutions, and structural organization, while also assessing their position within the contemporary concert repertoire. The findings of this research may be applied in both performance and pedagogical practice and contribute to the broader popularization of percussion ensembles among young musicians. Keywords: percussion ensemble, percussion instruments, Toccata, Carlos Chávez, Crown of Thorns, David Maslanka, timbral palette, contemporary percussion music, genre, style.